NULL

Mašinos techninės apžiūros galima nepraeiti dėl ne vietoje įsukto varžto

Nuo vasario 1-osios įsigaliojo Lietuvos transporto saugos administracijos parengti teisės aktų pakeitimai, susiję su privalomąja transporto priemonių technine apžiūra.

Bene svarbiausia naujiena – aiškiau apibrėžta valstybinio numerio ženklo prie transporto priemonės pritvirtinimo tvarka. Kaip žinia, Kelių policijos arsenale atsiradus gerokai didesniam skaičiui automatinių Kelių eismo taisyklių pažeidimo fiksavimo įrenginių – „trikojų“, sektorinių greičio matavimo sistemų ir panašių prietaisų, drauge itin padažnėjo atvejų, kai būna keblu nustatyti, kam turėtų tekti atsakomybė dėl nusižengimo. Viena to priežasčių – valstybinio numerio tvirtinimas varžtais ant numerio ženklo žymenų, kai kuriais atvejais iškreipiantis simbolių ir skaičių reikšmę bei suklaidinantis elektroninius policijos pagalbininkus.

Įsigaliojus Lietuvos transporto saugos administracijos viršininko įsakymui patikslinta, kad valstybinio numerio ženklo žymenų zonose (visų tipų ir formatų valstybinio numerio ženklų užrašus sudarančių raidžių ir skaitmenų gabaritiniais matmenimis, pvz., kaip pavaizduota 1 pav. raudona punktyrine linija, apribojamas plotas) neturi būti jokių tvirtinimo elementų ir kitų ženklų žymenų zonos pažeidimų ar uždengimų.

Net jei numeris pritvirtintas varžtu ženklų žymenų zonoje nėra klaidinantis (žr. nuotrauką žemiau), nuo vasario 1 dienos tai bus vertinama nedideliu trūkumu, tačiau juos vis vien teks pakeisti į atitinkančius reikalavimus per artimiausius dvejus metus, iki 2025 m. vasario 1 dienos. Kitu atveju po šios datos tai jau bus didelis trūkumas.

Tačiau, jei valstybinio numerio ženklo žymenų zonose esantys tvirtinimo elementai ir (ar) kiti pažeidimai apsunkina numerio skaitymą arba klaidina (žr. nuotrauką žemiau), tai jau ir dabar bus vertinama dideliu trūkumu

Kitas svarbus dalykas – gerokai pailgėja sąrašas transporto priemonių, kuriose privalomosios techninės apžiūros metu nuo šiol bus tikrinama ar įrengtas ir nustatyta tvarka patikrintas tachografas ( prietaisas, registruojantis informaciją apie vairuotojų vairavimo ir poilsio laikotarpius, važiavimo greitį ir kt.). Lig šiol daugiausia tai buvo aktualu autobusų ir krovininių automobilių valdytojams, pajamas gaunantiems iš keleivių ir krovinių pervežimo, o nuo vasario pirmosios dienos tachografas bus tikrinamas ir vertinamas didžiojoje dalyje autobusų ir krovininių automobilių, nepriklausomai nuo jų naudojimo paskirties. Išimtis ir toliau bus taikoma:

  • miesto autobusams,

  • kariuomenės, policijos, sienos apsaugos tarnybos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, automobiliams;

  • humanitarinę pagalbą teikiančių organizacijų automobiliams;

  • krovininiams automobiliams, kurių bendroji masė neviršija 7,5 t., kai tachografas juose neįrengtas,

  • istoriniams automobiliams, kai tachografas juose neįrengtas;

  • šiems specialios paskirties automobiliams: medicininės pagalbos automobiliams, autokranams, serviso automobiliams, autobokšteliams, gaisriniams automobiliams, automobiliams kompresoriams, techninės pagalbos automobiliams, mobiliems grąžtams, autokopėčioms, sportiniams automobiliams.

Šis pakeitimas labiausiai palies ūkininkus, žemės ūkio bendroves, taip pat tokių specialios paskirties transporto priemonių kaip: kelių ir šaligatvių valymo automobiliai, mokomieji automobiliai, šiukšliavežės, dumblavežiai, techninės pagalbos vežtuvai, kitos specialios paskirties automobiliai – turėtojus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE