Pakalniškiečiai keliavo po Panevėžio kraštą

Birželio 25 dieną pakalniškiečius į pažintinę kelionę po Panevėžio kraštą pakvietė kraštietis-istorikas Petras Juknevičius. Šį kartą jis mums pasiūlė pakeliauti po Krekenavos ir Naujamiesčio apylinkes ir apžiūrėti ryškesnius gamtos paveldo objektus.

Ekskursiją pradėjome trumpa Panevėžio apžvalga – pasivaikščiojome po miesto centrą. Aplankėme naujai įrengtą centrinę miesto Laisvės aikštę, Juozo Miltinio dramos ir lėlių vežimo teatrus.

Apžiūrėjome patį seniausią miesto pastatą, pastatytą 1614 metais, kuris dabartiniu metu priklauso Panevėžio kraštotyros muziejui ir yra jo filialas.

Po to plaukėme Ekrano mariomis ir keliavome po Krekenavos ir Naujamiesčio apylinkes, aplankydami žymesnes šio krašto vietoves.

Apžiūrėjome Naudarų didįjį akmenį ir gražiausią visame rajone Bučių ąžuolą, kurį vos galėjo apkabinti keturi žmonės.

Apsilankėme Krekenavos regioninio parko lankytojų centre, norintieji lipo į apžvalgos bokštą ir grožėjosi vaizdais, o vaikai išbandė visas siūlomas parko pramogas.

Krekenavos regioniniame parke pasivaikščiojome Pojūčių, Girinio, Pažintinio ir Nevėžio senvagių takais, pasėdėjome ant Maironio suolelio.

Apsilankėme ir žymiajame Stumbryne, kuriame gyvena stumbrai, atvežti iš Rusijos Okos rezervato ir priklauso belovežiniam porūšiui. Sužinojome, kad šie įspūdingi gyvūnai laisvėje gyvena tik keturiose valstybėse: Baltarusijoje, Lenkijoje, Lietuvoje ir Rusijoje.

Paskutinis aplankytas objektas – Burvelių alkakalnis, vadinamas Koplyčkalniu. Tai vienas iš įspūdingiausių rajono mitologinių paminklų, apaugęs pušimis ir beržais, stūksantis ant aukšto Nevėžio skardžio.

Pasivaikščioję šiuo gražiuoju kalnu, pasiklausę įvairių legendų, dar nusileidome prie Nevėžio, pasitaškėme jo vandenyse ir išskubėjome į namus.

Nuoširdžiai dėkojame mūsų kraštiečiui Petrui Juknevičiui, pakvietusiam ir lydėjusiam mus šioje vasariškoje kelionėje.

Kelionę organizavo Pakalniškių biblioteka.