Turgaus aikštėje.

Pakalniškiečiai keliavo istorinėmis senųjų žiemgalių vietomis

Liepos 1-ąją į jau tapusią tradicine vasaros kelionę po Latviją pakalniškiečius vėl pakvietė bibliotekos bičiulis, kraštietis-istorikas Petras Juknevičius. Šiais metais keliavome istorinėmis senųjų žiemgalių vietomis.

Dobelėje apžiūrėjome Livonijos ordino pilies (XIV a. vidurys–1730 m.) griuvėsius. Lankėmės Turgaus aikštėje, kurioje stovi 1495 metais statyta evangelikų reformatų bažnyčia ir veikia didžiulio šulinio pavidalo fontanas.
Peterio Upyšo sodininkystės muziejuje susipažinome su šio garsaus selekcininko biografija ir darbais.
Istoriniame senųjų žiemgalių centre Tervetėje aplankėme Latvijos valstybiniams miškams priklausantį Gamtos parką. Parke pabuvojome Nykštukų kaime ir Sprinduko taku nukeliavome į Raganos šilą, kuriame lietuviškai mokanti ragana pažėrė išmintingų pamokymų.
Kopėme į įspūdingą Šventąjį (Švedų) kalną ir Tervetės piliakalnį, pabuvojome muziejaus „Spridiši“ aplinkoje, kurioje paskutinius gyvenimo metus leido ir kūrė rašytoja Ana Brigaderė (1861-1933). Šios rašytojos kūrinių herojų skulptūromis ir išpuoštas Gamtos parkas.
Tervetės (Kalnamuižos) kapinėse grožėjomės prieš 1593 metus pastatyta bažnyčia ir įspūdinga grafų Palenų šeimos koplyčia-mauzoliejumi.
Nors kelionėje ir vargino nesibaigiantys vasariški karščiai, buvo smagu pasivaikščioti po gaivų, vėsų, kvepiantį Tervetės parką, išbandyti įvairias karstykles, įveikti aukštų piliakalnių viršūnes ir pasigrožėti atsiveriančiais nuostabiais Latvijos gamtos vaizdais.
Nuoširdžiai dėkojame gerbiamam kraštiečiui Petrui Juknevičiui, pakvietusiam ir lydėjusiam mus kelionėje, praplėtusiam mūsų istorines žinias apie senųjų žiemgalių kraštą.