NULL

Trečiojo amžiaus universiteto studentai mokėsi Londone

Trečiojo amžiaus universitete besimokančiųjų entuziazmas ir energija stebina bet kurį jaunesnį asmenį. Jokių dejonių, nusiskundimų ar nepasitenkinimo, tik geros emocijos ir noras kuo daugiau sužinoti ir išmokti. Su šia energija ir entuziazmu spalio 2–6 dienomis grupelė Trečiojo amžiaus universiteto studentų išvyko į Londoną. Senjorai mokosi anglų kalbos jau kelintus metus, todėl nusprendė savo anglų kalbos žinias išbandyti praktiškai, o kartu ir praplėsti kultūrines žinias, aplankyti žymias Londono vietas. Jiems tai puikiai sekėsi.

Keturiolika senjorų ir aš, jų mokytoja, kelionę į Jungtinės Karalystės sostinę pradėjome planuoti pavasarį: reikėjo rasti pigų skrydį, viešbutį ir t.t. Viską suplanavus, pavykus nusipirkti pigius lėktuvo bilietus, užsisakius nebrangų viešbutėlį beveik Londono centre, išskridome. Mūsų viešnagė Londone truko neilgai, keturias dienas, tačiau aplankėme ir pamatėme labai daug. Pirmąją dieną skyrėme populiariausioms Londono įžymybėms: Vestminsterio abatijai, Parlamento rūmams ir Didžajam Benui, Londono simboliui, turistų mėgstamiems lankyti karališkiems Bekingemo rūmams. Žinoma, savo kelionę Londone pradėjome nuo Trafalgaro aikštės, kuri yra pirmasis JK sotinės objektas ir apie kurį sužinome vos tik pradėję mokytis anglų kalbos. Tai vieta, kurioje puikuojasi didis Britų admirolas Nelsonas. Entuziastingi turistai aplankė žymųjį Madam Tiuso muziejų, kuriame sutikome daugybę įžymybių: aktorių, dainininkų, politikų, istorinių personažų ir žinoma nuostabiąją Madam Tiuso.

Trečiojo amžiaus universiteto studentai – labai smalsūs mokiniai, jie panoro aplankyti žymius Londono muziejus, o jų – labai daug ir visuose pabuvoti neįmanoma. Mes pasirinkome Viktorijos ir Alberto muziejų, kuris kupinas meno ir taikomosios dailės kūrinių kolekcijų. Jo ekspozicijos ilgis, tikrai įspūdingas – 11 km. Kitas muziejus, kuris patraukė mūsų dėmesį – Gamtos istorijos muziejus. Jame susipažinome su pasaulio evoliucija, ekologija. Muziejų sudaro trys skyriai: Gyvybė, Žemė ir Darvino centras. Literatūros mėgėjai aplankė Čarlzo Dikenso muziejų. Keletas senjorų išbandė ir apžvalgos ratą, žinomą Londono akies vardu.

Smagu buvo aplankyti Londono XI amžiaus tvirtovę Tauerį, pamatyti nuostabųjį aguonų lauką, skirtą Britų Pirmojo Pasaulinio karo aukoms atminti prie Tauerio tvirtovės, pasivaikščioti Tauerio tiltu ir pasimėgauti įspūdingais Londono vaizdais. Neužmiršome ir svarbiausio Londono architektūros paminklo – didingos Šv. Pauliaus katedros, dvasinio miesto centro, kurioje ilsisi šio ir kitų Londono statinių sumanytojas ir architektas Kristoferis Renas, ir daug kitų Britanijos įžymybių, o 1981 metais šioje katedroje susituokė Princas Čarlzas ir Princesė Diana.

Kadangi norėjome išbandyti viską, neužmiršome ir tradicinio britų patiekalo – žuvies su skrudintomis bulvytėmis. Patiekalas buvo tikrai skanus, be to, juo gardžiavomės tikroje britiškoje užkandinėje pačiame Londono centre. Per šias dienas šiek tiek laiko skyrėme ir pasivaikščiojimams po nuostabiuosius Londono parkus: Haid parką ir pilną gėlynų Šv. Džeimso parką. Mūsų kelionė pasisekė ir dėl nuostabaus oro, kuris visiškai nesugriovė turistinių planų ir tik paskutinę jos dieną mums leido patirti, koks tas tikrasis angliškas oras yra.

Kadangi pagrindinė transporto priemonė buvo metro, tai šiek tiek pavargome keisdami traukinukus ir norėdami patekti iš vieno objekto į kitą. Bet įspūdžiai ir teigiamos emocijos nugalėjo nuovargį, o mes laimingi ir sveiki grįžome į Lietuvą, žinoma, tikėdamiesi ilgai nelaukę sugrįžti atgal ir tęsti savo kelionę toliau tyrinėdami šį nuostabų gigantišką metropolį.