Svečiai su vaikais bendravo ne tik darželio aplinkoje - antradienį jie kartu su lopšelio-darželio darbuotojais

Svečius iš užsienio Šeduvoje stebino vaikų paklusnumas ir noras mokytis

Aušra MIKŠIENĖ

„Jūsų vaikai miega pietų, tyli, kai kalba suaugę, yra mandagūs ir noriai mokosi. Grupėse – jokio chaoso, o ir lauke kiek vietos žaisti, kiek edukacinės veiklos. Tai – nuostabu, nes pas mus Ispanijoje – amžinas triukšmas ir viena pedagogė turi susitvarkyti su kone trisdešimt vaikų“, – susižavėjimo Šeduvos lopšeliu-darželiu, jo ugdytiniais bei pedagogais neslepia Susana Corales Esquiva, kartu su kolegomis iš penkių Europos valstybių čia viešėjusi visą savaitę.

Tai, kad Ispanijos, Italijos, Bulgarijos, Prancūzijos ir Portugalijos atstovai viešėjo Šeduvos lopšelyje-darželyje, – ne atsitiktinumas. Visi jie kartu su įvairiausiais projektais ir aktyvia veikla nuolat stebinančia Šeduvos ikimokyklinio ugdymo įstaiga yra tarptautinio Erasmus+ programos projekto „Kompetencijų ugdymas projektinio darbo metodu“, finansuoto Švietimo mainų paramos fondo lėšomis, partneriai, susirinkę jau ketvirtąjį kartą ir siekiantys keistis patirtimi įgyvendinant bendrus projektus.

Svarbiausias tikslas – atrasti ir integruoti naujus ugdymo metodus

„Laikai keičiasi. Naujų teorijų – begalė, o pedagogai, neslėpkime, ne visada spėja viską įsisavinti ir pritaikyti naujus metodus vaiko ugdymo procese. Norime atsikratyti sustabarėjimo, būtent todėl projektinė veikla ir bendradarbiavimas su kitomis šalimis yra be galo naudingas ir mums, ir mūsų vaikams. Auklėtojos tapo drąsesnės, o vaikai noriai įsitraukia į naujas edukacijas. Smagu, kad tuo pačiu pakėlėme akis nuo dokumentų ir atsisukome į vaikus. Jeigu vaikas verkia, mes negalvojame apie tai, ką pasakys tėveliai, pamatę vaiko ašaras. Mes domimės priežastimi, stengiamės užmegzti kuo stipresnį ryšį su vaikais“, – sako Šeduvos lopšelio-darželio direktorės pavaduotoja ugdymui ir Erasmus+ programos projekto „Kompetencijų ugdymas projektinio darbo metodu“ koordinatorė Aldona Jurelevičienė.

Dar 2013-2015 metais Šeduvos lopšelis-darželis kartu su Ispanija, Italija ir Bulgarija bendradarbiavo daugiašaliame projekte „Comenius“, kurio metu aptarė problemas, su kuriomis susiduriama ugdymo įstaigose, būtinybę keisti ugdymo metodiką dėl menkos vaikų motyvacijos ar net žemų pasiekimų. Būtent todėl, pasak A. Jurelevičienės, buvo nuspręsta sukurti projektą šia tema, o partnerių gretas papildė Prancūzijos ir Portugalijos ugdymo įstaigos.

Įdomu tai, kad partnere tapusi Prancūzijos mokykla gyvuoja tik dešimtus metus, o jos pagrindas – ankstyvasis anglų kalbos mokymas ir pedagoginės inovacijos. Tuo tarpu portugalai matematinių įgūdžių lavinimui įdiegė naują, lengvesnį ir vaikų mąstymą atitinkantį skaičiavimo būdą.

„Naujovės, padedančios nestovėti vietoje ir pasiekti geresnių ugdymo rezultatų, – labai svarbios. Mes visi vieni iš kitų mokomės. Tai – svarbiausias tikslas. Kartu įgyvendinant bendrus projektus atrasti ir integruoti naujus ugdymo metodus. Įdomu tai, kad šis projektas vykdomas prancūzų kalba, tad pedagogai turi galimybę ne tik pasisemti patirties, parsivežti į savo šalį idėjų, bet ir lavinti užsienio kalbos įgūdžius“, – sako A. Jurelevičienė.

Svečius sužavėjo ir darželio aplinka, ir ugdytiniai

Anot projekto koordinatoriaus Juan Lopez Marin, per kelerius metus numatyta įgyvendinti keletą bendrų projektų. Pirmasis, „Medžio paslaptys“, įgyvendintas jau šiemet, o kitais metais rengiamasi ir antrajam – „Vanduo – gyvybės šaltinis“: „Nors visos šalys kartu nutaria kryptis ir temas, svarbu tai, kad kiekviena iš jų gali pasirinkti savo būdus ir metodus, kaip sužadinti vaikų smalsumą ir norą mokytis, išeiti į lauką, mylėti ir mokytis saugoti aplinką“.

Išradingumą ir svečiai, ir Šeduvos lopšelis-darželis, kurį šiuo metu lanko 190 vaikų, pademonstravo šią savaitę. „Mūsų auklėtoja daigino sėklas, pristatė medelius, o vaikai stebėjo procesą, domėjosi, kaip sudygo kuris medelis. Tuo tarpu ispanai atsivežė medžio trafaretų ir kvietė vaikus juos dekoruoti pagal metų laikus. Jie stebėjosi, kaip noriai ir su kokiu užsidegimu mažieji dirbo“, – juokiasi Šeduvos lopšelio-darželio direktorės pavaduotoja ugdymui ir Erasmus+ programos projekto „Kompetencijų ugdymas projektinio darbo metodu“ koordinatorė.

Su vaikais užsiėmė ne tik ispanai – portugalai mokė savo liaudies žaidimų, italas kvietė žaisti atsivežtu robotu, bulgarai ir prancūzai vaikučius mokė dainelių.

„Norime sukurti realius produktus – rašytinius ar dailės darbus. Mes su partneriais nutarėme sukurti tokią bendrą „knygą“, kurioje atsispindės kiekvienos šalies kultūra. Kiekviena šalis turės po savo egzempliorių, kurioje bus susegti darbai. Pristatome ir savo legendas, tradicijas, piešinius. Sudominome ir interaktyviu žaidimu „Žąsis“. Tai – puiki proga išmokti pasitikėti savimi. Suprasti, kad dirbame ne prasčiau negu kitų šalių ugdymo įstaigos. Semiamės minčių, kaip reikėtų daryti ir netgi ko nereikėtų daryti. O geriausia yra tai, kad šis projektas ne tik padeda tobulėti pedagogams, bet ir padeda mokytis vaikams. Vykdydami projektą žadiname pilietiškumą, nes norėdami pateikti medžiagą kitiems, domimės pirmiausiai savo šalimi. Svečius kvietėme ir į vakaronę Pakiršinio amatų centre, kuriame jie mokėsi šokti, pinti juostas ir savo rankomis gamino žvakes, palydėjome ir į Kryžių kalną“, – šypteli darželio vadovė Daiva Staškūnienė.

O kad pasimokyti vieniems iš kitų tikrai yra ko, sako italas Enrico Saturno, pirmąkart Šeduvos lopšelyje-darželyje apsilankęs dar prieš ketverius metus: „Mane čia viskas žavi. Tai puiki ugdymo įstaiga, kurioje neabejotinai galima pasisemti patirties. Čia didelis dėmesys skiriamas vaikų saviugdai, o mažieji – labai ramūs ir geri vaikai“.

Jam antrina ir Bulgarijos atstovė Svetlana Poycheva, kurios teigimu, Lietuva – labai graži ir nuostabi šalis: „Graži gamta, architektūra, vaikai – kūrybingi, darbštūs, jiems čia suteiktos didelės erdvės lauke, galbūt todėl jie tokie ramūs ir visąlaik smagiai žaidžia. Labai patinka, kad čia pabrėžiamas ryšys su gamta – lauke kabo inkilėliai, vaikus supa nepriekaištingai ir apgalvotai sutvarkyta aplinka“.

Ir dirbo, ir pramogavo

Svečiai su vaikais bendravo ne tik darželio aplinkoje – antradienį jie kartu su lopšelio-darželio darbuotojais, mažyliais ir jų tėveliais dalyvavo iškilmingoje eisenoje, skirtoje „Augalų žavadienio“ šventei. Pasveikinti Radviliškio rajono mero Antano Čepononio ir Šeduvos miesto seniūno Justino Pranio, užsienio šalių pedagogai ir projekto koordinatoriai noriai šoko su vaikais Laisvės aikštėje, o vėliau skubėjo ir į kultūros centre surengtą šventę, kurioje pasirodymais džiugino ne tik mažieji darželio auklėtiniai, bet ir jų tėveliai.

Penkių Europos šalių atstovai aplankė ir Radviliškį, kuriame susitiko su rajono meru Antanu Čepononiu. Rajono vadovas džiaugiasi, kad Šeduvos lopšelis-darželis – lyg magnetas traukia svečius ne tik iš Lietuvos, bet ir užsienio: „Daugelis stebisi čia sukurtomis nuostabiomis sąlygomis vaikams. Šių svečių vizitas ir bendras darbas rodo Šeduvos lopšelio-darželio užsidegimą ir norą tobulėti. Užsieniečiai mokosi iš mūsų, tačiau mes mokomės ir iš jų. Manau, kad tai – visapusiškas patirčių pasikeitimas, pradedant nuo pačių mažiausių – mūsų vaikų“.

Trečiadienį lopšelyje-darželyje vietos pedagogai ir Portugalijos, Bulgarijos, Italijos, Ispanijos bei Prancūzijos atstovai ir vėl kibo į rimtus darbus – dalyvavo konferencijoje „Projektinio metodo naudojimas, pasitelkiant naująsias technologijas, siekiant efektyviau ugdyti kalbinius vaikų gebėjimus“. Kalbiniai įgūdžiai – tema, kuria itin domisi Šeduvos lopšelio-darželio kolektyvas, darželio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse pasitelkiantis novatorišką šiuos įgūdžius lavinančią metodiką.

Pedagogai, turintys didelę patirtį, svečiams pristatė net aštuoniolika įvairių pranešimų, tokių kaip „Gimtosios kalbos ugdymas įvairiose edukacinėse veiklose“, „Kalbinių gebėjimų ugdymas gestų pagalba“ ar „Pasaka kaip viena iš efektyvių rišliosios kalbos ugdymo būdų“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE