Radviliškio rajono gausios šeimos keliavo į ežerų miestą

Vykdant projektą „Radviliškio rajono gausių šeimų socialinės atskirties mažinimas bei pilietiškumo ugdymas“ liepos 7 dieną suorganizuota kelionė į ežerų miestą ir istorinę Lietuvos sostinę – Trakus.

Aplankytas visos Lietuvos pasididžiavimas – vienintelė Rytų Europoje pilis, pastatyta saloje, Angelų kalva, Užutrakio dvaras ir Istorinių parkų pažinimo centras, AJ šokoladinių figūrų muziejus, susipažinta su Trakų senamiesčiu, dalyvauta viduramžių karybos edukacijoje.

Šeimos susipažino su Trakų salos pilies pastatymo ir atstatymo istorija. Pilis, pastatyta kunigaikščių Kęstučio ir Vytauto iniciatyva XIV a. II pusėje, vėliau buvo viena iš Lietuvos didžiosios kunigaikštystės valdovų rezidencijų.

Pilies gynybiniame bokšte dalyvavome edukacijoje apie viduramžių karybą. Sužinojome apie XII-XV amžiaus karių šarvus, ginkluotę. Turėjome ir praktinę užsiėmimų dalį, kurios metu matavomės šarvus, laikėme kalavijus bei grožėjomės iš pilies atsiveriančiais gamtos vaizdais.

Didžiulį įspūdį paliko Angelų kalva, kur daugiau nei 4 hektarų plote pastatyta apie 40 didelių ir mažesnių medinių angelų, iš ąžuolo drožtų koplytstulpių. Kiekvienas ant kalvos esantis angelas įkūnija vieną iš pamatinių vertybių: gyvybę, tiesą, santuoką, taiką, pasiaukojimą, meilę, sveikatą, džiaugsmą, dėkingumą, viltį ir t. t.

Savo grožiu nenusileidžia ir aplankyta Užutrakio dvaro sodyba – nacionalinės reikšmės kultūros paminklas, valdomas ir tvarkomas Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos. Grožėjomės įspūdinga architektūra, dvaro rūmų ekspozicija, išpuoselėtu parku, kvepiančiomis rožėmis. Mums labai pasisekė, kad vieni iš pirmųjų galėjome aplankyti Istorinių parkų pažinimo centrą.

Restauruotame pastate įrengta interaktyvi ekspozicija, pasakojanti apie istorinį Trakų peizažą bei žymiojo kraštovaizdžio architekto, botaniko Eduardo Fransua Andė kūrybą. Ekspozicijos dėka atradome kitokius Trakus, meniškus ir apipintus įvairiomis legendomis.

Už tai, kad pavyko suorganizuoti bendruomenišką veiklą, orientuotą į gausių šeimų aktyvinimą, savanorystę, šeimų ir jaunimo įtraukimą į kultūrinę, pažintinę edukaciją, esame dėkingi asociacijos nariams ir Radviliškio rajono savivaldybės administracijai.

Audronė Beresnevičienė, Radviliškio rajono gausių šeimų asociacijos „Šeimos židinys“ direktorė