SutinkuSiekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, svetainėje yra naudojami slapukai (angliškai „cookies“), kuriais analizuojama jūsų naršymo istorija. Tokiu būdu optimizuojamas svetainės funkcionalumas ir pateikiamas turinys, kuris yra aktualus jums. Sutikdami, spauskite mygtuką “Sutinku”.
Šiandien yra: 2020-06-03, Trečiadienis, 23:02:27 Radviliškio krašto naujienų portalas
RSS
Pagrindinis Švietimas Radviliškio delegacija aiškinosi, kokios priežastys lemia sėkmingą mokymosi procesą Suomijoje ir Estijoje?

Radviliškio delegacija aiškinosi, kokios priežastys lemia sėkmingą mokymosi procesą Suomijoje ir Estijoje?

Covid-19 viruso pandemija sujaukė daugelio žmonių planus. Šiuo metu dėl uždarytų valstybių sienų poilsinės ar darbinės kelionės į kitas šalis tapo neįmanomos. Projekto „Lyderių laikas 3“ Radviliškio rajono savivaldybės kūrybinės komandos nariai dar suspėjo įlipti į jau benuvažiuojantį traukinį – šių metų kovo pradžioje išvyko į stažuotę Suomijoje ir Estijoje.

Stažuotės tikslas buvo ne tik aplankyti greta Lietuvos esančių valstybių švietimo įstaigas, bet ir pasidomėti švietimo sistema, nustatyti panašumus ir skirtumus ir palyginti su Lietuvos švietimo sistema, pasisemti patirties ir naujovių, kurias būtų galima pritaikyti praktikoje, išklausyti Suomijos ir Estijos švietimo specialistų pranešimus.

Mokytojo profesija - prestižinė

Suomiai ypač rūpinasi švietimu – kasmet švietimo ir mokymo sektoriui skiriama beveik 7 milijardai eurų. Mokytojo profesija Suomijoje yra prestižinė – tapti mokytoju nėra lengva. Būtina turėti mokytojo kvalifikaciją atitinkantį magistro laipsnį. Norint tai pasiekti, prireiks mažiausiai penkerius metų trunkančių studijų. Įstoti į mokytojus rengiančias studijų programas labai sudėtinga ir tai pavyksta padaryti tik maždaug dešimtadaliui gabiausių absolventų.

Estijoje mokytojai turi gana didelę veiksmų laisvę, organizuojant ugdymo procesą. Jie gali parinkti mokiniams ne tik mokymo būdus ir metodus, bet ir prisiimti visą atsakomybę už jų pasiekimus. Estijoje išvystytas ikimokyklinis ugdymas – didžioji dalis šešiamečių šalyje lanko ikimokyklinio ugdymo įstaigas ir mokosi pagal nustatytą ugdymo programą.

Ikimokyklinis ugdymas Suomijoje vykdomas vaikams iki 6 metų, bet dažnai vaikai tokio amžiaus ugdomi šeimose. Pagrindinis ugdymas bendrojo lavinimo mokyklose – vaikams nuo 7 iki 16 metų. Po to ugdymas vyksta bendrojo aukštesniojo lavinimo mokyklose. Visiems yra privalomas stojamasis egzaminas į aukštąją mokyklą.

Suomijos švietimo sistemoje pradinis ugdymas trunka 6 metus ir visų dalykų mokinius moko vienas mokytojas. Tuo tarpu Estijos švietimo sistema suskirstyta į 4 pakopas, kiekviena iš jų trunka 4 metus: pirma pakopa - nuo I iki III klasės, antra pakopa – nuo IV iki VI klasės, trečia pakopa – nuo VII iki IX klasės ir ketvirta pakopa (vidurinė mokykla, gimnazija) – nuo X iki XII klasės.

Švietimo sistema veikia kaip šveicariškas laikrodis

Suomijos ugdymo įstaigose dominuoja paprastumas. Daug dėmesio skiriama tam, kad mokyklos erdvė mažai kuo skirtųsi nuo vaiko namų erdvės ir ugdytinis jaustųsi kuo patogiau, atsipalaiduotų, nebūtų jokios papildomos įtampos.

Klasėse yra erdvės mokymuisi, poilsiui, žaidimams. Mokykloje nėra specialiai įrengtų rūbinių, rūbai kabinami tiesiog koridoriuose. Nemažai užsiėmimų vyksta lauke – per pertraukas mokinius lauke prižiūri mokytojai.

Tiek mokiniai, tiek mokytojai aprūpinti visomis ne tik mokymuisi, bet ir kūrybiškumo skatinimui reikalingomis priemonėmis. Ugdomas mokinių savarankiškumas, nes beveik pusė pamokų vyksta už klasės ribų.

Buvo galima įsitikinti, kad Suomijos ir Estijos švietimo sistema veikia kaip patikimas šveicariškas laikrodis – sklandus mokyklų veiklos organizavimas ir profesionalūs specialistai užtikrina aukštus mokinių pasiekimus.

Gerąją patirtį siūlo pritaikyti ir Lietuvoje

Prasminga Lietuvos švietimo sistemoje taikyti Suomijos ir Estijos mokyklų modelį, kai du kartus per metus vyksta trišaliai, t. y. mokinio, tėvų ir mokytojo susitikimai, kuriuose aptariami mokinio ugdymosi pasiekimai. Mokinys turi galimybę su tėvais ir mokytojais aptarti savo asmeninę pažangą, pasakyti, kokia pagalba jam reikalinga, suplanuoti savo tolesnius veiksmus.

Lietuvos švietimo įstaigos galėtų remtis Suomijos pavyzdžiu ir organizuoti mokinių užimtumą per asociacijų ar klubų veiklą. Kiekvienas mokinys privalėtų dalyvauti bent vienos asociacijos ar klubo veikloje. Mokinių tarpusavio bendradarbiavimas turėtų paskatinti juos aktyviai veikti, atrasti patinkančią veiklos sritį ir praktiškai pasirengti gyvenimui.

Suomiai ir estai sumaniai išnaudoja mokyklos erdves, tad svarstytina galimybė įrengti sienas-stendus, taip pat vieno stalo mokymosi ar laisvalaikio kampelius mokyklos koridoriuose. Radviliškio Gražinos pagrindinėje mokykloje planuojama įsteigti specialiąją klasę mokiniams, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių negali konkrečiu metu mokytis kartu su visais (sirgo ir atsiliko, nenori ir pan.).

Rita Vaigauskienė, Projekto „Lyderių laikas 3“ Radviliškio rajono savivaldybės kūrybinės komandos vadovė

Komentarus prašome rašyti etiškai, už jų turinį portalo administratorius neatsako.

Susijusios naujienos

Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla tradiciškai visus mokinius, besidominčius mada bei ją ...
Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazijoje į Jaunųjų filologų konkurso šalies etapą jau 46-ąj...
Radviliškio viešojoje bibliotekoje įvyko renginys, skirtas Lietuvos narystės Europos Sąjungoje ...
Kauno „Girstučio“ kultūros centre skambiai finišavo 7-asis mažųjų rašytojų konkurso „L...
Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centre vyko profesinio mokymo įstaigų vadovų...
UNESCO pažymint Pasaulinę knygos ir autorių teisių dieną, Lietuvoje prasidėjo Nacionalinė bib...
Radviliškio Gražinos pagrindinėje mokykloje vyko tradicinė, jau penktoji regioninė Dorinio ugdy...
Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centro Šeduvos technologijų ir verslo mokymo skyriaus ...
Pakalniškių pagrindinėje mokykloje vyko renginys, skirtas Europos dienai.
Niekas negalėtų prieštarauti minčiai, jog teatras yra stebuklų stebuklas. Stebuklas dėl to, ka...
Gegužės 22 dieną į Radviliškio sporto areną iš visų Lietuvos kampelių rinkosi stipriausieji...
Pagėgiuose vyko Lietuvos mokinių jaunių laisvųjų imtynių pirmenybės, kuriose varžėsi pajėg...
Būrys Radviliškio rajono maironiečių iš Pakalniškių ir Alksnupių pagrindinių mokyklų (vado...
Gegužės 21 dieną Šeduvos gimnazijos bendruomenę nustebino eisena, lydima mokinių pučiamojo or...
Gegužės 30-31 dienomis Radviliškio Vaižganto progimnazijos 8-okė Tautvydė Dorofėjūtė (mokyt...
Šaukoto pagrindinę mokyklą sudrebino galingas renginys - penkių rajono mokyklų susitikimas. Ši...
Vasarinė saulė ir vasarinis vėjas pagaliau atvyko ir į mūsų šalį. Su Jumis visais, mažais i...
Pakalniškių pagrindinėje mokykloje vyko penktoji rajono maironiečių literatūrinė stovykla „...
Šeduvos gimnazijos sode gerinti mokytojų ir mokinių santykiai neformalioje aplinkoje. Čia vykusi...
Sveiki, mielieji „Radviliškio naujienų“ laikraščio „Vaikų skilties“ skaitytojai. Primin...
Birželio 2–13 dienomis Baisogalos mokyklos–darželio Pakiršinio ikimokyklinio ir pradinio ugdy...
Sveiki, mielieji „Vaikų skilties“ skaitytojai. Po gan lietingų dienų susitinkame šiltame ir ...
Kupiškio technologijos ir verslo mokykloje septintąjį kartą vyko tradicinis respublikinis kaimo ...
Trys Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centro šaltkalvio specialybės mokiniai atliko dar...
Balsavimas
  • Jau seniai laikas.
  • Manau, kad karantino iš viso nereikėjo skelbti.
  • Kol yra sergančių, karantino nutraukti negalima.
  • Karantiną šalies valdantieji tęs iki rinkimų, nes tai jiems naudinga.
Šiandienos Orai
REKLAMA

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas