Eglutės žaisliukų muziejaus vadovė Violeta Karklytė. N. Bertulienės nuotr.

Pakalniškiečiai keliavo po Panevėžio kraštą

Rugpjūčio 7 dieną pakalniškiečius kelionėn po Panevėžio kraštą vėl pakvietė kraštietis-istorikas Petras Juknevičius. Nors kaimyninis rajonas mums neblogai žinomas, daugelis yra lankęsis Bistrampolio dvare, Krekenavos regioniniame parke, Stumbryne, tačiau šį kartą mums vadovas pasiūlė aplankyti Panevėžio priemiestines vietoves.

Pirmiausiai apsilankėme Miežiškių, vieninteliame Lietuvoje, Eglutės žaisliukų muziejuje. Muziejaus vadovė ir įkūrėja – Miežiškių miestelio bibliotekininkė Violeta Karklytė – mus supažindino su muziejaus įkūrimo istorija, pademonstravo sukauptą didžiulę kalėdinių žaisliukų kolekciją.

Apžiūrėjome Miežiškių Švč. Mergelės Marijos bažnyčią, aplankėme Angelų slėnį, pasidžiaugėme miestelio centre pasodintu ąžuoliuku – Stelmužės ąžuolo vaikučiu, kuriam jau dveji metukai.

Grįžę į miestą išbandėme naują pramogą Panevėžyje – plaukiojimą Ekrano mariomis pramoginiu laivu. Plaukiojimo metu grožėjomės puikiomis Nevėžio pakrantėmis, klausėmės laivo kapitono pasakojimo apie vaizdinguose krantuose išsidėsčiusias gyvenvietes: Dembavą, Venslaviškį, Pajuostį.

Nuvykę į Piniavą, aplankėme rajono Garbės piliečio, kolekcininko Klemento Sakalausko privatų muziejų. Čia buvome maloniai priimti paties muziejaus šeimininko. Apžiūrėjome muziejuje sukauptus įvairiausius eksponatus, kurių be galo daug: mašinos, traktoriai, įvairūs varikliai, buities rakandai, gramofonai, muzikinės dėžutės ir t. t. Klausėmės muziejaus vadovo pasakojimų.

Galiausiai užsukome į UAB „Piniavos alutis“ užeigą „Seklyčia prie uosio“, įsikūrusią Panevėžyje. Čia galima ne tik pasimėgauti gira ir gyvu alumi, kuriam yra suteiktas „Kulinarinio paveldo“ statusas, bet ir pasigrožėti autentiška lietuviškos seklyčios aplinka. Užeigoje įsigiję lauktuvių, išskubėjome namo.

Ekskursijos organizatoriaus ir nenuilstančio gido P. Juknevičiaus dėka praplėtėme akiratį, kelionėje patyrėme gerų įspūdžių, plačiau susipažinome su Panevėžio kraštu. Kelionę kraštiečiui organizuoti padėjo Pakalniškių kaimo biblioteka.