Netradicinė projekto apibendrinimo diena Lizdeikos gimnazijoje

Birželio pirmoje pusėje Radviliškio Lizdeikos gimnazijoje mokiniams nuotolines pamokas pakeitė įvairi mokytojų pasiūlyta projektinė veikla. Istorijos, etikos, geografijos ir tikybos mokytojai, atsižvelgdami į Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas per dieną įveikti 10 tūkstančių žingsnių, parengė ir pristatė projektą „Iššūkis – 10 tūkstančių žingsnių kasdien“.

Šiuo projektu buvo siekiama mokinius paskatinti aktyviau leisti laisvalaikį bei daugiau sužinoti apie gyvenamą vietovę. Mokytojų pasiūlytas veiklas pasirinko 82 1–3 klasių mokiniai. Tai tapo iššūkiu ir patiems mokytojams, nes tokio aktyvaus mokinių dalyvavimo, noro aktyviai leisti laiką, atlikti užduotis nesitikėjo ir patys mokytojai.

Mokiniai dirbo grupėmis, jiems pateiktas istorijos, tikybos, etikos ar geografijos užduotis turėjo atlikti įveikdami 10 tūkstančių žingsnių. Atsiskaitomasis darbas buvo ne tik maršruto pažymėjimas, bet ir komandos nuotrauka kiekviename aplankytame objekte.

Užduotis mokiniai atliko kūrybiškai ir originaliai. Projekto metu paaiškėjo, kad gimtasis Radviliškis nėra visų mokinių ištyrinėtas ir visapusiškai žinomas. Susidūrę su kliūtimi – nerasdami užduotyje aplankyti skirto objekto, mokiniai galėjo pasinaudoti skambučio teise – paskambinti užduotį paruošusiam mokytojui ir pasikonsultuoti nežinomu klausimu.

Aktyviai leisdami laiką mieste, mokiniai sužinojo apie įvairių konfesijų maldos namų vietas, gavo daug vertingos informacijos apie savanoriavimą ir galimybes tai padaryti miesto įstaigose. Istoriniai keliai priminė lietuvių laisvės kovas su bermontininkais, senosios Radviliškio nuotraukos parodė, kaip pasikeitė ir išgražėjo mūsų miestas.

Kūrybiškai ir originaliai gimnazistai pažiūrėjo į užduotį apie miesto parkus – jie filmuotoje medžiagoje pateikė, kaip jaunimas aktyviai, pasyviai ir įdomiai gali leisti laiką juose. Projekto metu mokiniai pasitikrino ir geografijos žinias – čia mokinių laukė staigmena, nes užduotys buvo anglų kalba. Nustatyti azimutą, suskaičiuoti suoliukus miesto aikštėje ir išsiaiškinti, kuria kryptimi važiuoja traukiniai, nebuvo sunku.

Kaip ir pirmąją, taip ir paskutiniąją projekto dieną mokiniai su mokytojais susitiko gimnazijos stadione ir aptarė projekto veiklas. Kiekviena grupė pasidalijo savo įspūdžiais apie vykdytas veiklas.

Mokiniai pripažino, kad projektinė veikla buvo puiki proga susitikti su bendraklasiais po ilgo nesimatymo per karantiną. Taip pat jie teigiamai įvertino ir užduotis – patys nesitikėjo, kad tiek žingsnių galima nužingsniuoti ir atrasti kažką naujo. Užduotims atlikti mokiniai įveikė daugiau nei 10 tūkstančių žingsnių. Patys pripažino, kad daug kartų ėjo pro vieną ar kitą pastatą, skulptūrą, visiškai neatkreipdami dėmesio į vieną ar kitą detalę – dabar bus atidesni.

Projekto užduotys sutelkė 10–12 žmonių komandą bendram darbui, diskusijoms, o smulkiems nesutarimams nebeliko laiko. Grupėse dirbę skirtingų klasių mokiniai paskatino aktyvesnį komandos bendravimą ir bendradarbiavimą.

Karštą ir saulėtą dieną projekto dalyviai buvo pavaišinti ledais, bet tai buvo ne vienintelė staigmena, nes į gimnaziją atvyko Juodvarnių klubo nariai. Klubo tikslas – kultivuoti ir populiarinti sportą bei kūno kultūrą, šratasvydį bei kitus karinius sportinius žaidimus, kitą turiningą laisvalaikio praleidimo veiklą, vienyti besidominčius kariniais žaidimais, kita kūno kultūros bei sporto ir laisvalaikio praleidimo veikla. Gimnazistai turėjo puikią progą išbandyti rankos taiklumą šratasvydyje, taip pat atlikti įvairius mankštos pratimus.

Projektas baigėsi, liko tik įvertinti mokinių darbus. Visi kūrybiniai darbai ras savo vietą pamokose kaip patyriminė mokymo priemonė. Atsisveikindami mokiniai linkėjo vieni kitiems geros vasaros ir iki pasimatymo rudenį klasėse taip, kaip buvo seniau.

Socialinių mokslų ir dorinio ugdymo metodinės grupės mokytojų mintyse – jau kitų metų projektinės veiklos idėjos, kurios gims, dėliosis, keisis, bet bus pasiūlytos ir, tikėkimės, įgyvendintos per patyriminį mokymą ir mokymąsi.

Projektinė veikla – galimybė ugdyti kūrybiškumą ir XXI amžiaus įgūdžius. Projektas padeda organizuoti ugdymą taip, kad mokinys ugdytųsi XXI amžiaus įgūdžius: mokymosi ir novatoriškumo, gyvenimo ir karjeros, informaciniai ir technologiniai gebėjimai. Projektinė veikla tampi įdomi ir noriai atliekama, kai pateikiamos įdomios, netradicinės ir vaikus „užkabinančios“ užduotys. Turėdami tikslą, žinodami galimus rezultatus, mokiniai aktyviai dalyvauja projektinėje veikloje, atlieka jiems skirtas užduotis.

Vaida Jankūnienė, Radviliškio Lizdeikos istorijos mokytoja metodininkė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE