Nepamirštama kelionė po Europą

Esu Mantas, Baisogalos gimnazijos pirmokas. 2017-2018 mokslo metais pasiekęs puikius rezultatus rajoninėse olimpiadose (pirmąsias vietas geografijos, biologijos, dailės bei antrąją vietą anglų kalbos olimpiadose) buvau apdovanotas nuostabia kelione. Europarlamentaro Algirdo Saudargo dėka man buvo suteikta galimybė aplankyti Europos Parlamentą Strasbūre bei pasigrožėti net keturiais įspūdingais miestais. Kelionės nekantriai laukiau visą vasarą.

Rugsėjo 9 dieną, ankstų sekmadienio rytą, autobusu iš Radviliškio patraukėme link Legnicos. Kelionė per Lenkiją buvo ilga ir varginanti. Trumpų stabtelėjimų metu turėjome progą susipažinti su šios valstybės kraštovaizdžiu ir gyvenvietėmis.

Antrą dieną pasiekėme Vokietijos miestą Veimarą, įtrauktą į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Ten mus supažindino su unikaliu senamiesčiu, miesto Tarybos namais, kunigaikščių rūmais, baroko stiliaus J .V. Gėtės namu, kuriame poetas gyveno apie 50 metų, F. Šilerio namu, H. Herderio bažnyčia ir su kitais turistus traukiančiais objektais. Sužavėti miesto architektūros keliavome ilsėtis į viešbutį prieš kitą ilgą, bet ne mažiau malonią dieną.

Ryte patraukėme Strasbūro link. Vos įvažiavę į šį miestą buvome pakerėti jo didingumo. Dalį dienos praleidome vaikštinėdami po neapsakomo grožio Strasbūro senamiestį. Perėję keletą gėlėmis išdabintų tiltų pasiekėme šalia kanalų įsikūrusį amatininkų rajoną. Netekome žado pamatę didingą gotikinę Notre Dame katedrą. Šį pastatą puošia daugybė kruopščiai sukurtų skulptūrų, vitražų ir architektūros detalių.

Antrąją dienos pusę praleidome Europos Parlamente. Ten su Parlamento veikla mūsų grupę supažindino Vizitų ir seminarų skyriaus darbuotoja Rimgailė Razauskienė. Parlamente susitikome su EP nariu Algirdu Saudargu, kuris mums trumpai papasakojo apie dabar Parlamente sprendžiamas problemas.

Netrukus susirinkome plenarinių posėdžių salėje ir klausėmės parlamentarų nuomonių apie ginčytinus įstatymus, kuriuos neseniai priėmė Vengrija. Ten išgirdome tai, apie ką įprastai perskaitome tik internetiniuose straipsniuose. Ši patirtis suteikė galimybę pagilinti žinais apie Parlamentą ir paskatino susimąstyti apie politikos aktualijas.

Ketvirtą dieną apsilankėme vyskupų rezidencijos mieste Viurcburge. Ekskursijos gidė mus supažindino su Viurcburgo istorija, pasakojo apie pastatų paskirtį ir kokiems valdovams jie priklausė. Senamiestyje grožėjomės Šv. Kiliano katedra, stulbinančio puošnumo vyskupų rūmais.

Galiausiai aplankėme Drezdeną. Antrojo pasaulinio karo metu beveik visas miestas buvo sulygintas su žemės paviršiumi, tad jis dažnai vadinamas feniksu, pakilusiu iš pelenų. Drezdene vaikštinėjome po Cvingerio rūmus, gėrėjomės nuostabiu Rafaelio paveikslu „Siksto Madona“, kuris eksponuojamas rūmuose įsikūrusioje paveikslų galerijoje. Taip pat ėjome gatve, kurią puošia siena, vadinama „Karališkąja eisena“ – tai 101 m ilgio porceliano plokštelių freska, vaizduojanti Vetinų dinastijos kunigaikščių procesiją.

Ši kelionė buvo vienas iš įsimintiniausių ir reikšmingiausių įvykių mano gyvenime. Ji praplėtė mano akiratį, be to, sutikau daug įdomių žmonių, užmezgiau naujų ryšių ir pasisėmiau neįkainojamos gyvenimo patirties.