Prie Kudinų piliakalnio.

Neįgalieji gerų įspūdžių ir emocijų sėmėsi keliaudami po Radviliškio rajoną

Sulaukę pasiūlymo iš Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo kultūros ir sporto skyriaus Paveldosaugos ir turizmo poskyrio vedėjo Vytauto Simelio pakeliauti po Radviliškio rajoną, ilgai nelaukėme ir surinkome grupę Radviliškio rajono neįgaliųjų draugijos narių. Džiaugiamės, kad diena buvo tinkama kelionei – nelijo lietus ir buvo neperkaršta.

Kelionę pradėjome Radviliškio mieste – sustojome prie paminklo Vytautui Didžiajam, kuris stovi prie pat geležinkelio, pravažiavome Durpyną, stabtelėdami prie senųjų žydų kapinių.

Sudomino pasakojimas apie menamą Saulės mūšio vietą Nirtaičių kaime. Nustebino Nirtaičiuose esančios Gedminų šeimos kapinaitės ir įdomūs akmeniniai paminklai.

Šiaulėnuose, prie krašto muziejaus, mus pasitiko tautodailininkas Eugenijus Arbušauskas su akordeono muzika. Nustebino miestelio muziejaus eksponatų gausa. Draugijos nariai su įdomumu apžiūrėjo senovinius rakandus ir įrankius, domėjosi jų paskirtimi. Įdomu buvo apžiūrėti Šiaulėnų kapinėse esančią Šemetų šeimos koplytėlę-mauzoliejų. Jos duryse išlikusi unikali spyna ir raktas, nors durys jau pakeistos naujomis.

Nuvykę prie Šiaulės žemės apžvalgos bokšto iš ekskursijos vadovo sulaukėme pasiūlymo pasirinkti pagal savo jėgas – lipti į bokštą, eiti prie Kudinų (Šiaulės kalno) arba likti apačioje. Dalis kelionės dalyvių užlipo ir į bokštą, ir į piliakalnį. Prieš tęsiant kelionę visiems buvo išdalinti klausimų lapai apie Šiaulės žemės apžvalgos bokštą. Atsakydami į juos sužinojome, ar atidžiai klausėmės V. Simelio pasakojimo ir informacijos apie aplankytus objektus.

Toliau kelionė tęsėsi per Pašušvį, Grinkiškį. Mūsų kelionės gidas papasakojo apie visus Radviliškio rajone esančius apleistus dvarus ir kitus kultūros paveldo objektus. Aplankėme Radviliškio rajone žymiausią vietą – Miknių sodybą Minaičiuose. Čia 1949 metų vasario 16 dieną partizanų vadai pasirašė Lietuvos Nepriklausomybės Deklaraciją.

Paskutinis kelionės objektas – Baisogalos dvaras. Pavaikščiojome po parką, apžiūrėjome dvaro pastatus, sužinojome jų paskirtį. Net nežinojome, kad turėsime galimybę apsilankyti pačiame dvare. Nustebino dvaro interjero grožis, jo autentiškumas. Komarų dvare šiuo metu įsikūręs Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Gyvulininkystės institutas. Jo vadovas supažindino ekskursijos dalyvius su savo veikla. Instituto mokslininkų tikslas – išsaugoti senųjų lietuviškų žemės ūkio gyvūnų veislių genofondą.

Grįžome namo kupini gerų įspūdžių ir emocijų, sužinoję daug naujos informacijos apie savo krašto kultūros paveldą. Dėkojame Vytautui Simeliui už smagią ir naudingą kelionę ir mūsų draugijai padovanotą knygą „Iškalbingi praeities ženklai. Kultūros paveldo objektai Radviliškio rajone“.

Irena Vilniuvienė, Radviliškio rajono neįgaliųjų draugijos pirmininkės pavaduotoja