NULL

Kultūros centro spektaklis vaikams padeda susitvarkyti su „ožiukais“

Radviliškio miesto kultūros centras įgyvendino sveikatinimo projektą „Interaktyvus žaidimas – spektaklis „Septyni ožiukai ir švaros Snieguolė“, kurio tikslas – paveikia teatro meno forma ugdyti vaikų emocijų valdymo, emocinio intelekto, sveikatingumo įpročius, nes išsakyta paprasta ir primityvi mintis nėra paveiki. Vizualiu vaizdu siekta sukurti realaus veiksmo atmosferą, o interaktyvus dalyvavimas veiksme šį įspūdį dar labiau sustiprina.

Interaktyvaus žaidimo-spektaklio siužetas susideda iš dviejų istorijų, kuriose pagrindinius veikėjus – mergaitę Kamilę ir berniuką Mantą – aplanko „ožiukai“, kurie įšoka ne laiku ir ne vietoje. Ko „ožiai“ nori? Spektaklio metu ir diskusijose po jo vaikai kartu su aktoriais, tėvais ar pedagogais ieškojo ir atrado aiškius, vaikams suprantamus atsakymus.

Spektaklio tema ir aktualumas svarbus ugdymo įstaigoms, nes labai tinkamas organizuojamų sveikatinimo savaičių renginių metu. Juo siekta atkreipti dėmesį ne tik į fizinį vaikų aktyvumą ir sveiką mitybą, bet ir į emocinio intelekto ugdymo svarbą.

Spektaklyje pateiktos dvi skirtingos, bet tuo pačiu panašios situacijos – Mantas ir Kamilė pasikvietė „ožiukus“, kad palaikytų jų norus, užsispyrimą, įgeidžius. Spektaklyje vyrauja ir aiški nuoroda suaugusiam žmogui, gebančiam padėti vaikui susitvarkyti su savo emocijomis. Vaikas neturi patirties, kaip tai daryti kitaip, todėl spektaklyje svarbų vaidmenį atlieka artimi vaikui žmonės – mama, močiutė. Tik jos supranta, kad negatyvaus elgesio priežastis slypi kažkur giliau, kad tai nėra tik „ožiai“. Ir nebūtinai turi būti konkreti priežastis. Galbūt jis alkanas, pavargęs, neišsimiegojęs, gal per dieną patyrė daug įspūdžių (animaciniai filmukai, žaidimas kompiuteriu) gal jam liūdna ar dėl ko nors neramu. Kodėl vaikas nepasako? Nes dažnai tik „ožiukui“ pabėgus vaikai supranta, kad jaučiasi blogai, keistai, „išsimušę iš vėžių“ ar panašiai.

Šmaikščiai, karikatūriškai ir kiek hiperbolizuotai iliustruotame situacijų vaidinime vaikai lengvai atpažino save Manto ar Kamilės vaidmenyse, tai reiškia, kad patys taip elgėsi arba matė tokį elgesį. Refleksijos metu mažieji žiūrovai nevengė išsakyti savo nuomonių, diskutavo apie tai, kaip išvengti tokio elgesio.

Spektaklio veikėjai scenoje atkūrė dažnai matytas, atpažįstamas situacijas, po peržiūros mažieji žiūrovai tiek socialinių medijų platformose, tiek stebėdami spektaklį gyvai kartu su aktoriais ieškojo būdų, kaip susitvarkyti su „ožiukais“, kalbėjo ir kartu atliko įvairius pratimus, skirtus valdyti neigiamas emocijas bei pykčio proveržius.

Tėvų, mokytojų ar kitų tuo metu šalia esančių suaugusiųjų, patekusių į panašią situaciją, pareiga – neužsikrėsti pykčiu, o išmintingai sureaguoti, pamėginti atrasti neigiamo elgesio priežastį (nuovargis, baimė, stresas, liūdesys, nuobodulys, alkis, troškulys ar kt.) ir kiekvienu skirtingu atveju pritaikyti labiausiai tinkantį metodą – pasiūlyti vaikui atsigerti vandens, keletą kartų giliai įkvėpti ir iškvėpti, nukreipti dėmesį į kitą veiklą, kaip, pavyzdžiui, atgalinis skaičiavimas nuo dešimt iki vieno, o gal pykčio priepuolio metu laikyti vaiką stipriai apkabinus, kol neigiamos emocijos išgaruos.

Visu projektu stengtasi, jog interaktyvus edukacinis sveiką mitybą, valgymo kultūrą, sveiką gyvenimo būdą ir emocinį intelektą skatinantis spektaklis-žaidimas mokinius įtrauktų į žaidimą ir šie, patirdami sėkmę, galėtų formuoti sveikos gyvensenos įpročius, kurie, manoma, turės

didelės įtakos jų gyvenimo kokybei ir psichinei gerovei.

Kadangi šalyje susiklosčiusi pandeminė situacija sujaukė projekto organizatorių planus, tai spektaklis-žaidimas savo jaunuosius žiūrovus pirmiausiai pakvietė į peržiūras virtualioje erdvėje. Tačiau Radviliškio miesto kultūros centro aktoriai ir režisierės (G. Každailytė ir S. Viluskienė) nekantriai laukia situacijos pagerėjimo ir tikisi greito susitikimo su savo jaunaisiais gerbėjais.

Edukacijoje buvo klausomasi pasakojimo, žaidžiami žaidimai, vaikai supažindinti su emocijų valdymu linksmai ir išradingai! Manyta, jog spektaklį verta skirti priešmokyklinukams ir 1-4 klasių mokiniams.

Radviliškio miesto kultūros centro kūrybinė grupė (aktoriai – R. Atkočiūnienė, E. Vaikasas, G. Verdingas ir režisierės) džiaugiasi galėdami kurti vaidmenis patiems nuoširdžiausiems žiūrovams ir tikisi greit pasimatyti ugdymo įstaigų scenose.

Parengta pagal Radviliškio miesto kultūros centro informaciją

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE