SutinkuSiekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, svetainėje yra naudojami slapukai (angliškai „cookies“), kuriais analizuojama jūsų naršymo istorija. Tokiu būdu optimizuojamas svetainės funkcionalumas ir pateikiamas turinys, kuris yra aktualus jums. Sutikdami, spauskite mygtuką “Sutinku”.
Šiandien yra: 2021-04-14, Trečiadienis, 05:05:00 Radviliškio krašto naujienų portalas
RSS
Pagrindinis Įvairenybės Kodėl ir kaip dovanojame sužadėtuvių žiedus?

Kodėl ir kaip dovanojame sužadėtuvių žiedus?

Sužadėtuvių žiedas yra daugiau nei tik papuošalas. Jis simbolizuoja svarbų pažadą poros santykiuose. O ar kada pagalvojote, kodėl dovanojame būtent deimantais papuoštus žiedus? Sužadėtuvių žiedų istorija prasidėjo labai seniai, tačiau jų populiarumas stipriai išaugo, kai žiedai buvo pradėti reklamuoti. Sužinokite, kaip atsirado šis papuošalas, ir kaip keitėsi jo stilius pastaraisiais dešimtmečiais. Įdomia sužadėtuvių istorija dalinasi „Žiedelis.lt“ juvelyrai.

Sužadėtuvių žiedų istorija prasidėjusi Senovės Egipte ir Romoje

Sužadėtuvių žiedų dovanojimas iš tikrųjų yra senovės egiptiečių tradicija. Jie tvirtai tikėjo, kad apskritimas yra amžinybės simbolis, todėl poros mūvėjo žiedus pagamintus iš supintų nendrių. Jie buvo nešiojami ant kairiojo bevardžio piršto, nes buvo tikima, kad juo teka meilės vena vedanti tiesiai į širdį. Vėliau buvo įrodyta, kad tokia vena neegzistuoja.

Tuo tarpu senovės Romoje moterims buvo įteikiami žiedai, pagaminti iš dramblio kaulo, titnago, vario ar geležies. Jie buvo skirti simbolizuoti verslo sutarčiai arba abipusei meilei ir paklusnumui patvirtinti.

Tik 1477 m. patį pirmąjį deimantinį žiedą savo nuotakai Burgundijos kunigaikštytei Marijai užsakė imperatorius Maksimilijonas I. Taip prasidėjo paprotys pasipiršti dovanojant deimantinius žiedus, nors tai daugiausia propagavo karališkosios poros.

Kai 1800 m. pabaigoje Pietų Afrikoje buvo atrasti deimantai, viskas, kas buvo susiję su sužadėtuvių žiedais, pasikeitė. Nuo tada deimantai paplito ir tarp kitų visuomenės sluoksnių.

Deimantai pradeda populiarėti XIX a.

1920-ieji atnešė ne tik šiuolaikinės mados, meno, bet ir sužadėtuvių žiedų stiliaus pokyčius. Kai atsirado „art deco“ stilius, jis subtilius ir įmantrius Edvardo epochos žiedus pakeitė į deimantais, brangakmeniais ir kampuotomis linijomis puoštus žiedus. Šiuo laikotarpiu populiariausias sužadėtuvių žiedų brangakmenis buvo apvalus europietiško pjovimo deimantas. Šie apvalūs deimantai išliko populiarūs nuo amžių sandūros iki 1930-ųjų.

Kalbant apie tauriuosius metalus naudojamus sužadėtuvių žiedų gamybai, verta paminėti, kad juvelyrai naudojo auksą ir platiną. Iki Antrojo pasaulinio karo platina buvo plačiai naudojamas sužadėtuvių žiedų metalas. Tačiau jo naudojimas žiedams sumažėjo, nes tvirta platina buvo reikalinga karo reikmėms. Todėl 4-ojo dešimtmečio mados tikslas buvo išgauti maksimalų rezultatą su minimaliomis priemonėmis. Sužadėtuvių žiedai nebuvo išimtis. Juvelyrai stokodami prabangių medžiagų žiedams kurti naudojo dekoratyvius puošybos elementus, tokius kaip lapai, gėlės ar širdelės. Tokių gudrybių jie ėmėsi kompensuodami mažesnius deimantus.

Reklamos kampanija pakeitusi tradicijas

Sužadėtuvių žiedai su deimantais masiškai išpopuliarėjo tik 1947 m., kai deimantus Pietų Afrikoje kasusi britų įmonė „De Beers“ pradėjo reklaminę kampaniją. Padedama Holivudo žvaigždžių ir vienos garsiausių reklamos kampanijų istorijoje – „Deimantas amžinai“, įmonė išpopuliarino deimantais puoštus sužadėtuvių žiedus visame pasaulyje.

„De Beers“ rinkodaros kampanija pasirodė esanti tokia sėkminga, kad 1950-aisiais sužadėtuvių žiedų su deimantais dovanojimas tapo būtinybe. 1939–1979 m. „De Beers“ reklamos biudžetas išaugo nuo 200 000 iki 10 mln. USD per metus, skelbė „The Atlantic“. Per tą patį laikotarpį didmeninė prekyba deimantais Jungtinėse Valstijose išaugo nuo 23 mln. iki 2,1 mlrd. Pateikdama rekomendacijas klientams, įmonė skatino vyrus žiedo įsigijimui skirti vieno ar dviejų mėnesių atlyginimo sumą.

Stiprėjant Vakarų įtakai 20 amžiuje, augo ir „De Beers“ reklaminė kampanija. Pavyzdžiui, tradicinėse japonų santuokose sužadėtuvių žiedai neegzistuoja, tačiau po amerikiečių okupacijos Japonijoje, „De Beers“ žiedus ten atkakliai reklamavo ir pardavinėjo. Įmonė teigė, kad žiedas perteikia vakarietiškas vertybes. Greitai Japonija tapo antra pagal dydį šalis pagal parduodamų deimantų skaičių.

Sužadėtuvių žiedai šiandien

Šiandien sužadėtuvių žiedus su deimantais galima pamatyti beveik kiekvienoje kultūroje. Nors sužadėtuvių žiedai anksčiau simbolizavo nuosavybę, šiandien jie reiškia partnerystę ir įsipareigojimą. Dabar populiarūs yra ne tik deimantai, bet ir puošnūs įvairių spalvų brangakmeniai. Formų, spalvų ir dydžių gausa suteikia poroms galimybę pasirinkti originalius ir individualius žiedus.

Net po tūkstančių metų sužadėtuvių žiedo dovanojimas neabejotinai yra vienas iš labiausiai pripažintų meilės ir atsidavimo simbolių. Pasirinkę išskirtinius prekės ženklus ir turėdami plačias galimybes, tikrai galite surasti tobulą žiedą savo mylimam žmogui.

Komentarus prašome rašyti etiškai, už jų turinį portalo administratorius neatsako.

Susijusios naujienos

Ar kada susimąstėte, kiek plastikinių maišelių per dieną sunaudojate: pakuojate produktus, o p...
Kokiomis aromato savybėmis pasižymi kava, subrandinta įvairiuose pasaulio regionuose?
1 mitas. Sunku atskirti kokybišką patalynę nuo nekokybiškos
Kiekvienas iš mūsų turi nors mažytę silpnybę, kurią slepia nuo aplinkinių akių ir šiukštu...
Pasitaiko atvejų, kai vartotojus neramina nedažnai pasitaikantis reiškinys – mėsos švytėjima...
Specialistai sako: Lietuvoje viešai tiekiamas vanduo daugeliu atveju yra saugus, jį gerti galime b...
Smagus savaitgalio pasisėdėjimas su draugais ir artimaisiais tikrai neįsivaizduojamas be kvapnių...

Nuo liepos mėnesio skalbimo priemonių rinkoje pokyčiai – didėjant miltelių koncentraci...

Radviliškietė Antanina Samaškienė jau kelias savaites negali atsistebėti jos sode pražydusia l...
Kaip dažnai jums nutinka tokia situacija kai atsikeliate savaitgalį ryte ir užsimanote kokio nors...

Virtuvė yra dažnai apibūdinama kaip namų širdis ir dažniausiai svarbiausias dalykas v...

Kalėdos – viena iš laukiamiausių švenčių visame pasaulyje. Kiekviena šalis turi savų kalė...
Šiais laikais, kai technologijos taip ištobulėjusios, nė vienas neįsivaizduojame savo gyvenimo ...

Turizmo prekės – tai labai svarbios prekės, kuriomis reikėtų pasirūpinti iš ank...

Radviliškietė Vilija P. (redakcijai pavardė žinoma) į portalą www.radviliškionaujienos.lt kre...
Jaukus šiltas vakaras, būrys artimųjų, dainos, šokiai, laužo šviesa ir kvapnus dūmas virš t...

Vasaros laisvalaikis neatsiejamas nuo mėgavimosi ant grotelių keptu maistu. Šiuo būdu p...

Vasaros karštymetį išgyvensime lengviau, jei rinksimės organizmą vėsinantį maistą bei gėrim...

Artėja akimirka, kai merginos it karalaitės spinduliuos grožiu bei elegancija. Tiesa, jau pra...

Šiandien visame pasaulyje minima Tarptautinė dešrainių diena. Paprastai dešrainiai Lietuvoje ve...
Lietuvos rinkoje pasirodė atnaujintas „Peugeot 208“ automobilis, kuris šį pavasarį pasiekė ...
Nors rytais vis dažniau pažadina pliaupiantis lietus, dauguma žmonių dar gyvena mintimis apie pr...
Duona yra bene pagrindinis maisto produktas daugeliui žmonių visame pasaulyje, valgoma jau kelioli...
Dar visai neseniai kokosų pienas parduotuvių lentynose visiems atrodė egzotika – prabangos daly...
Balsavimas
  • Taip, turi būti privalomas, nes kitaip pandemijos nesustabdysime.
  • Žmonės turi patys nuspręsti, ar nori skiepytis.
  • Skiepas neturi būti privalomas, bet nepasiskiepiję viešumoje turėtų nešioti kaukes.
  • Žmonės iš viso neturėtų skiepytis, nes tai juos pražudys arba slapta sučipuos.
Šiandienos Orai
REKLAMA

PRENUMERUOK INTERNETU

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas