NULL

Nuotolinis mokymasis Radviliškio rajone – kompiuterių netrūksta

Lietuvoje dėl koronaviruso plitimo įvedus karantiną nuo kovo 30 dienos visoje Lietuvoje ugdymas vyksta nuotoliniu būdu. Su masiniu nuotoliniu mokymu Lietuvos mokyklos susiduria pirmą kartą, todėl daugumai švietimo įstaigų buvo nemažas iššūkis pradėti mokyti, o mokiniams – mokytis nuotolinėse pamokose. Kiekviena mokykla, norėdama įgyvendinti nuotolinį mokymą, privalėjo turėti prieigą prie nuotolinio mokymo aplinkos. Mokytojams reikia parengti ugdymo turinį elektroniniu formatu. Nuotoliniu mokymusi kaip informacijos pateikimo forma naudojasi skirtingos švietimo įstaigos, nes tai lankstus būdas pateikti informaciją mokiniui.

Mokyklose temperatūra aukšta. Tai – geras ženklas

Nenuostabu, kad ir mokyklų vadovų pasitarimas buvo perkeltas į virtualią erdvę. Vadovų simboliškai buvo prašoma įvertinti mokyklos temperatūrą dešimtbalėje sistemoje, t. y. pasakyti, kaip sekasi organizuoti ugdymo procesą nuotoliniu būdu.

Visose ugdymo įstaigose „temperatūra aukšta“, svyruoja tarp 7 ir 9 balų, o tai – geras ženklas. Nuotolinis mokymasis padeda rasti bendrystę tarp mokinio ir mokytojo.

„Nors pačioje nuotolinio mokymosi vykdymo pradžioje buvo nemažai iššūkių, tokių kaip stringantis internetas, problemos su elektroniniu dienynu, vėluojanti informacija, juos pavyko sėkmingai įveikti“, – sako Baisogalos gimnazijos direktorė Rita Juškevičienė.

Moodle – puikus būdas mokytis nuotoliniu būdu

Mokyklų vadovai, mokytojai ir mokiniai naudojasi visame pasaulyje gerai žinoma Moodle sistema – viena pažangiausių atviro kodo sistemų, suteikiančia galimybę tobulėti.

Sidabravo gimnazijos direktorius Zenonas Gedvilas pabrėžė, kad jo vadovaujama gimnazija su nuotolinio mokymo sistemomis, pvz., Moodle sistema, dirba jau seniai, pedagogams tai nėra naujovė ar mažai žinomas dalykas.

Radviliškio Vaižganto progimnazijos direktorė Nijolė Krušienė teigė, kad nors pirmomis dienomis buvo šiek tiek streso, dabar visos sistemos veikia sėkmingai, ieškoma naujovių – pedagogai jau naudojasi įrankio Google Classroom teikiamomis paslauga.

Kol kas vadovus kiek neramina nenumaldomai artėjantis egzaminų metas. Tikimasi ateityje sulaukti daugiau aiškumo šiuo klausimu.

Pasak Vinco Kudirkos progimnazijos direktorės Rasos Dagienės, atsiskleidė nuotolinio mokymo potencialas, kurį bus galima išnaudoti ateityje. Grįžusios po karantino mokyklų bendruomenės bus pasikeitusios.

Tėvai labiau įtraukiami į ugdymo procesą

Vadovai džiaugėsi, kad prie nuotolinio mokymosi jungiasi daug mokinių, įsitraukia tėvai, kurie domisi, klausia, seka naujienas.

Grinkiškio ir Šiaulėnų gimnazijų direktorių Sigitos Šegždienės ir Vytauto Jarašiūno nuomone, nuotolinis mokymasis yra puiki galimybė mokykloms tobulėti ir atsiskleisti naujiems lyderiams tiek mokinių, tiek mokytojų tarpe. Mokytojai bendradarbiauja tarpusavyje, dalijasi įgyta patirtimi, reflektuoja, pasakoja apie sunkumus ir atvirkščiai – nuotolinio mokymo privalumus.

Alksniupių pagrindinės mokyklos direktorės Rasos Samaliorienės nuomone, nedidelės mokyklos turi privalumą su kiekvienu mokiniu dirbti individualiai, nuolat bendrauti asmeniškai ir sužinoti visą informaciją apie mokymąsi nuotoliniu būdu. Nors vyresnio amžiaus mokytojai pradžioje gana skeptiškai žiūrėjo į galimybę dirbti nuotoliniu būdu, sulaukę jaunesnių kolegų pagalbos, sėkmingai įsitraukė ir vedė pamokas.

Kompiuterių netrūksta, šiek tiek sunkiau – su interneto ryšiu

Kompiuterių neturintiems mokiniams rajono mokyklos juos išdalijo, kad būtų galima mokytis nuotoliniu būdu.

Pasak Radviliškio rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjos Genovaitės Juodeikienės, iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos bus gauta per 600 kompiuterių, kurie pasieks ugdymo įstaigas. Vienintelė rimtesnė problema, su kuria dabar yra susiduriama, – ne visi mokiniai turi namuose interneto ryšį arba ryšys yra labai silpnas – per mažas interneto greitis. Tiesa, numatoma, kad iš ministerijos kompiuteriai atkeliaus su kortelėmis, palaikančiomis interneto ryšį.

Bendras darbas visada lemia gerus rezultatus – tai parodė Radviliškio rajono mokyklų pavyzdys. Visus iššūkius galima įveikti dirbant kantriai ir vieningai. Nors pokyčiai dažnai atrodo sunkūs ir sudėtingi, praktika parodė, kad nuotolinis mokymas į mokyklų gyvenimą įnešė naujų, o svarbiausia – teigiamų vėjų.

Parengta pagal Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Neformaliojo suaugusiųjų ir jaunimo ugdymo skyriaus informaciją

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE