Senamiestyje prie Juodagalvių namų. N. Bertulienės nuotr.

Pakalniškiečiai aplankė Rygą

Pakalniškių kaimo žmones kelionėn į Latvijos širdį Rygą pakvietė kraštietis, istorikas Petras Juknevičius. Į kelionę išsiruošėme liepos 9 dieną. Nors šiame įspūdingame mieste daugelis iš keliavusių yra buvę ne kartą, tačiau turėdami puikų ekskursijos vadovą – istoriką ir kraštotyrininką, turėjome galimybę pamatyti ir daug naujo, išgirsti įdomių pasakojimų, įvairių legendų ir atsitikimų.

Išvykome anksti rytą. Rygą stengėmės pasiekti kuo greičiau, vykome pro Pakruojo ir Pasvalio rajonus. Petras Juknevičius trumpai pasakojo ir supažindino ir su šių rajonų pagrindinėmis lankytinomis vietomis. Smagu buvo išgirsti, kad Saločiuose stovi ir mūsų pakalniškiečio Petro Steponavičiaus drožtos medinės skulptūros.

Stabtelėję Bauskėje pasiekėme Rygą. Nors sinoptikai tą dieną žadėjo lietingus orus Rygoje, smagu, kad prognozės nepasitvirtino ir mus pasitiko puikus oras ir saulėta, šilta diena. Nuvykę į Rygą pirmiausiai apsilankėme Lido miestelyje. Apžiūrėję miestelį ir papusryčiavę vykome tiesiai į Europos brangakmeniu vadinamą Rygos senamiestį.

Per gana neilgą laiką pamatėme ir aplankėme tikrai daug didingų Rygos architektūros paminklų. Apžiūrėjome Rygos rotušės aikštę, kuri dabar metu yra pagrindinė miesto vieta, kurioje organizuojamos įvairios šventės ir renginiai. Aikštėje matėme ir žymiuosius Juodagalvių namus, kurie yra XIV amžiaus architektūros paminklas.

Apžiūrėjome Šv. Petro liuteronų bažnyčią, vieną seniausių ir vertingiausių architektūros paminklų. Grožėjomės Šv. Jokūbo ir Šv. Jono katalikų bažnyčiomis. Pasivaikščiojome prie senosios Rygos pilies. Žavėjomės unikaliais architektūriniais pastatais, kuriuose įsikūrę Latvijos Respublikos Seimas ir Latvijos Respublikos Prezidentūra.

Apžiūrėjome latvių laisvės simbolį – Laisvės paminklą ir netgi turėjome galimybę stebėti, kaip keičiasi garbės sargyba. Praėjome pro „Trijų brolių namus“, o prie jų laukė smagus netikėtumas, kai mus pasitiko muzikantai ir sugrojo Lietuvos himną ir dainą „Ant kalno mūrai“.

Pasivaikščiojome prie Rygos operos ir baleto teatro, apžiūrėjome ir Rusų dramos teatrą. Matėme ir dar daug kitų žymių senamiesčio architektūrinių paminklų. Objektų daug, net nebeįstengėme apibėgti visų, tiesiog mėgavomės jaukiomis akmenimis grįstomis senamiesčio gatvelėmis, kuriose apstu gatvės muzikantų, ir grožėjomės žaviais bei įspūdingais pastatais. Miestas mums pasirodė labai jaukus, kuriame dera modernumas ir senosios vertybės.

Galiausiai aplankėme vieną atpažįstamiausių Rygos simbolių – Centrinį Rygos turgų, kuris yra vienas didžiausių Europoje.

Pilni gražiausių ir geriausių įspūdžių iškeliavome namo. Įsimylėti Latvijos sostinę lengva – didžiausias Baltijos šalių miestas širdį pavergia iš karto. Esame labai dėkingi kraštiečiui Petrui Juknevičiui, pakvietusiam ir lydėjusiam mus šioje kelionėje. Kraštiečiui kelionę organizuoti padėjo Pakalniškių kaimo biblioteka.