Tarptautinio projekto „Erasmus“ dalyviai iš 6 šalių.

Ką Šeduvos lopšelio-darželio pedagogės veikė Portugalijoje?

Lapkričio 12-16 dienomis Šeduvos lopšelio-darželio direktorė Daiva Staškūnienė, direktoriais pavaduotoja ugdymui Aldona Jurelevičienė ir logopedė Ieva Pudžiuvėlienė, vykdant programos „Erasmus+“ projektą, vyko į Portugaliją. Dalyves priėmė ir vizito programą organizavo Centro Escolar Visconde de S. Giao, Centro Escolar da Serra de Aire e Jardim de Infancia de Tufeiras mokyklos, esančios Torres Novas mieste.

Per vizitą susipažinome su Portugalijos švietimo sistema, jos ypatumais, vizija ir siekiamybėmis. Siekiama vieningo kokybiško ugdymo, bendrų tikslų ir mokymosi rezultatų. Apsilankę mokyklose pastebėjome, kad mokiniai su negalia integruojami į bendras klases, darželio grupes. Kartu su jais dirba mokytojų padėjėjai. Visose klasėse ir grupėse – daugiau nei 20 ugdytinių. Darželio grupėse dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas kartu su auklėtojo padėjėju.

Susipažinome su ugdymo programomis, dokumentacija, metodine, dalomąja medžiaga, vertinimo sistema. Darželio grupėse stebėjome užsiėmimus, o logopedė metodininkė Ieva Pudžiuvėlienė vedė užsiėmimą darželio grupėje ir supažindino pedagogus su gestų panaudojimu kalbos ugdyme. Sužavėjo mokytojų profesinė patirtis, gebėjimas perteikti žinias, atsakyti į pateiktus klausimus, mokytojo bei mokinio tarpusavio santykiai.

Buvome pakviestos į mokyklos bendruomenės Kaštonų šventę, kurioje susipažinome su Portugalijos liaudies šokiais, žaidimais, papročiais, jų tautiniais rūbais.

Mokyklos, darželiai, kuriuose lankėmės, yra neseniai pastatyti, gerai aprūpinti kompiuterine įranga ir baldais. Įrengtos modernios bibliotekos, sporto salės, valgyklos. Darželio grupės žaislais neperkrautos. Mokytojai daug dirba su savos gamybos metodinėmis priemonėmis.

Vyko ir konferencijos, kuriose pedagogai dalijosi sėkmingais darbo metodais, sukaupta gerąja darbo patirtimi. Nors visų šalių skirtingos kultūros, papročiai ir tradicijos, tačiau mokymo metodai panašūs.

Mus sudomino ankstyvojo užsienio kalbos mokymo metodika, kuria pasidalijo Prancūzijos ir Ispanijos pedagogai. Matematinių įgūdžių ugdymo metodika dalijosi Portugalijos bei Italijos pedagogai. Dauguma iš jų remiasi STEM principais.

Į namus parvežėme pilnus lagaminus naujų idėjų, geros nuotaikos bei gražiausių prisiminimų apie saulėtąją Portugaliją.

Šeduvos lopšelio-darželio informacija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE