Baisogalos gimnazistai ir pramogavo, ir mokėsi

Vasario 19 dieną Baisogalos gimnazijos Ia ir Ib klasių moksleiviai ir jų vadovės R. Vasiliauskytė ir L. Bagdonienė lankėsi Kaune.

Pirmiausiai jie apsilankė Vytauto Didžiojo karo muziejuje. Čia jie dalyvavo edukaciniame užsiėmime „Išgyvenimo pradžiamokslis“, kuriame pakartojo žinias, įgytas žmogaus saugos ir pilietiškumo pamokose, apie grėsmes, galinčias kilti mūsų kraštui, ir kaip joms pasirengti. Padedami edukologės aiškinosi, ką daryti teroristinių atakų ar karinių susidūrimų metu, kaip pasiruošti evakuacijai, nagrinėjo Baisogalos ir Radviliškio rajono žemėlapius, kuriuose buvo pavaizduoti kolektyvinės saugos statiniai, mokėsi susikrauti išvykos krepšį, kuris padėtų išgyventi kelias paras.

Po užsiėmimo moksleiviai aplankė muziejaus ekspozicines sales. Vaikinams didelį įspūdį paliko ginklų istorijos ekspozicija, kurioje parodyta ginklų raida nuo XVI a. iki XX a. neapsiribojant vien pavyzdžiais iš Lietuvos ir kaimyninių kraštų, bet ir pristatant kone visos Europos, taip pat ir tolimųjų kraštų ginkluotę. Merginos daugiau domėjosi Vytauto kapelos ekspozicija, kurioje vyravo XX a. 4-ojo dešimtmečio dvasia. Dauguma rodomų eksponatų Vytauto kapeloje buvo ir prieš 70 metų, kai tik buvo atidarytas muziejus.

Daugiausiai laiko gimnazistai praleido ,,Lituanicos“ memorialinės ekspozicijos salėje. Muziejininkė papasakojo apie vitrinose rodomus Atlanto nugalėtojų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno asmeninius daiktus, drabužius, pinigus, anksčiau nerodytą S. Dariaus užrašų knygelę, bilietą į Steigiamąjį Seimą ir po nauju gaubtu saugomas lėktuvo „Lituanica“ relikvijas.

Po to mokiniai aplankė Kauno Kristaus Prisikėlimo baziliką. Mokinius sužavėjo bazilikos modernistinė architektūra bei didybė. Istorijos mokytoja L. Bagdonienė trumpai papasakojo mokiniams apie bazilikos statybų pradžią ir nebaigto statinio paskirtį vokiečių bei sovietų okupacijų metais. Vieni gimnazistai liftu, kiti laiptais pasiekė bazilikos terasą, iš kurios atsivėrė Kauno panorama.

Pasigrožėję Kauno vaizdais merginos ir vaikinai išsiskyrė. Su mokytoja R.Vasiliauskyte merginos Istorinėje Prezidentūroje dalyvavo edukaciniame užsiėmime „Aprangos kodai tarpukario laikinojoje sostinėje“. Užsiėmimo, kuris vyko žaidimo ir varžytuvių forma, metu merginos išmoko atskirti vizitinį kostiumą, fraką ir smokingą, sužinojo pastarojo žodžio kilmę bei ką reiškia „fantazija“ ir „jekės“. Taip pat merginos sužinojo, kokie drabužiai ir aksesuarai dera tarpusavyje, kaip turi rengtis tikra dama ir džentelmenas. Visos merginos liko labai patenkintos, gavusios vertingų žinių bei smagiai praleidusios laiką su patyrusia edukologe.

Tuo metu vaikinai su mokytoja L. Bagdoniene lankėsi ,,NFQ Technologies“ grupės biure. Tai tarptautinė Lietuvos ir Vokietijos kapitalo programinės įrangos kūrimo kompanija, įgyvendinanti didelės apimties web ir mobile sprendimus kelionių, logistikos, aviacijos ir prekybos sektoriuose.

Mus pasitiko projektų vadovė Živilė Katkauskė, kuri papasakojo apie įmonę ir joje dirbančius programuotojus, parodė modernų biurą, supažindino su darbo sąlygomis. O jos tikrai puikios. NFQ biure didžiausias dėmesys skirtas darbuotojų gerovei: įrengta krepšinio aikštelė, sporto kambarys (stalo futbolo, stalo teniso, bokso kriaušė, prisitraukimų skersinis ir pan.), dviračių laikymo patalpa, laisvalaikio zona su virtualios realybės žaidimais ir kitomis pramogomis, moderniausios Lietuvoje vėdinimo ir šaldymo sistemos, „žalioji siena“ su ant jos augančiais gyvais augalais, 160 vietų automobiliams statyti ir kt. Biure įkurta ir moderni seminarų bei mokymų erdvė – Akademijos salė. Joje vyksta ne tik vidiniai mokymai ir susitikimai, bet ir NFQ Akademija – nemokami 3 mėn. trukmės programavimo kursai, skirti šiek tiek pramokusiems programuoti ir norintiems tobulėti toliau. Moksleivius sužavėjo tai, kad darbuotojai gali į darbą atsivesti ir savo augintinius.

Seminarų salėje gimnazistai turėjo praktinį užsiėmimą: programuotojas Sauliaus Vikerta vedė užsiėmimą, kurio metu jis aiškino ir praktiškai rodė, kaip sukurti kompiuterinį žaidimą – patys mokiniai žaidimo nekūrė, tiesiog stebėjo, klausė, siūlė, kokį veiksmą atlikti, replikavo. Šiuo mini kompiuterinio žaidimo kūrimo metu buvo siekiama parodyti programuotojo darbo realybę – kaip reikia galvoti, apie ką pagalvoti, kaip sudėlioti procesų eigą ir pan. Pamatę tai mokiniai galėjo aiškiau įvertinti programuotojo specialybę. Kai kurie mokiniai pajuto, kad tai jų svajonių profesija, o kiti – priešingai, suprato, kad tai tikrai ne jiems. Malonus siurprizas – susitikimas su vienu iš darbuotojų, prieš penkerius metus baigusiu Baisogalos gimnaziją.

Grįždami į namus mokiniai su mokytojomis dalijosi patirtais įspūdžiais. Mokiniai džiaugėsi turėję galimybę pažinti Kauną, įgytomis žiniomis per edukacinius užsiėmimus, o kai kurie ir apsisprendę dėl savo būsimos profesijos.

Roma Vasiliauskytė, Lilijana Bagdonienė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE